Noriel

Translate

13 februarie 2013

De ce ghiocelul este prima floare din an- legenda ghiocelului


Dacă nu știi de ce ghiocelul este prima floare din an, trebuie să citeşti Legenda Ghiocelului scrisă de povestitorul Eugen Jianu.


Legenda Ghiocelului 

Iarna în puterea ei, peste tot numai omături şi omături.

Şi,într-o bună zi, mic, alb şi plăpând, ghiocelul şi-a sunat clopoţelul.

- Cine îndrăzneşte să mi se împotrivească? se burzului Baba Iarnă, scuturandu-şi cojoacele de nea şi ţurţurii de gheaţă.
Abia după ce s-a uitat bine-bine de jur împrejur, a descoperit ghiocelul.

- Tu erai? Tocmai tu ţi-ai găsit să mi te împotriveşti? Dacă îmi pun mintea cu tine,te îngheţ la noapte!

- Nu te mânia, Babă Iarnă şi nici tu, Moş Omăt, le-a răspuns ghiocelul. Soarele însuşi mi-a trimis de veste. printr-o rază jucăuşă, cerându-mi să mă arăt lumii. M-am frecat la ochi.. Și, iată-mă-s!

Peste noapte însă, cei doi, Baba Iarnă şi Moş Omăt au chemat Gerul şi Crivăţul...!!
Şi a fost un frig...! Cumplit!
Dar când dimineaţa s-a făcut...

- Unde eşti, ghiocelule? au chicotit cei doi. N-ai îngheţat? M-ai cutezi să ni te ridici împotrivă?
- Drept să va spun, Babă Iarnă şi Moş Omăt, mi-a fost tare, tare frig. A fost cât pe ce să mă smulgă vântul...Abia m-am putut piti după un bulgăre de pământ. Of, şi dacă şi la noapte va fi la fel de frig, voi muri îngheţat..!

Soarele, auzind cu câtă bunătate vorbeşte ghiocelul vrăjmaşilor săi i-a trimis în ajutor o mulţime mare de raze calde,întărindu-l.
Aşa că, de dimineaţă, alături, și-a putut vedea fraţii şi surorile răsarind printre petecele de nea.

- Babă Iarnă, Moş Omăt, răsunau clopoţeii lor, prin poiana.
- Baba Iarnă, Moş Omăt, hai să ne jucăm de-a prinselea!

Astfel, ghiocelul s-a dovedit mai puternic decât iarna şi şi-a arătat rostul pe lume: de a fi prima floare din an, care să-i bucure pe oameni.



 Despre Ghiocel

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu