14 august 2013

Copil gasit|FundevogelFoundling- Bird- poveste de Fratii Grimm

Daca vrei sa citesti o alta poveste horror scrisa de Fratii Grimm,  povestea Copil gasit|FundevogelFoundling- Bird sau Pasarea care fura copii, este ceea ce iti trebuie, acum spre sfarsitul vacantei de vara.
Imaginatia celebrilor autori de povesti te va pune in incurcatura, cand vei citi povestea si vei face cunostinta cu personajele, mai ales cu diabolica matusa Sanna, batrana vrajitoare.
Lectura placuta!
A fost odata un padurar care s-a dus in padure sa vaneze, dar cand a intrat in padure, a auzit tipatul unui copil.
A mers dupa sunetul acelei voci si, in cele din urma, a ajuns la copacul cel mai inalt.
In varful acestuia se afla un copil. Mama lui adormise sub copac cu copilul, iar o pasare i-l furase si-l pusese in varful copacului.
Padurarul s-a suit in copac, a adus copilul jos si s-a gandit: "Il voi lua acasa si il voi duce sa stea cu Lina, fata mea".
L-a luat acasa, iar cei doi copii au crescut impreuna.
Pe cel gasit l-a numit Fundevogel, dupa numele pasarii care-l luase.
Fundevogel si Lina se iubeau atat de mult, incat atunci cand nu se vedeau, erau foarte tristi.

Padurarul mai avea o bucatareasa batrana, care, intr-o seara, a luat galetile si s-a dus sa le umple cu apa .Dar nu s-a dus la izvor doar o data, ci de mai multe ori, incat Lina a intrebat-o:
- Asculta, matusa Sanna, de ce cari asa de multa apa?
- Daca nu vei dezvalui nimanui, atunci iti voi spune.
Atunci Lina i-a fagaduit ca nu va spune nimanui, iar batrana a spus:
- Maine dimineata, cand padurarul se va duce in padure dupa vanat, eu voi incalzi apa, iar cand va fierbe, il voi arunca pe Fundevogel si il voi fierbe.
A doua zi dimineata, in zori, padurarul s-a trezit si s-a dus la vanatoare, in timp ce copiii erau inca in pat.
Atunci Lina i-a spus lui Fundevogel:
- Daca nu o sa ma parasesti niciodata, atunci nu te voi parasi nici eu.
Fundevogel a spus:
- Nu te voi parasi niciodata.
- Atunci, iata, ce am sa-ti spun, a zis Lina. Noaptea trecuta, batrana Sanna a a dus multe galeti cu apa in casa si atunci am intrebat-o ce face cu atatea. Mi-a promis ca daca nu voi destainui nimanui, atunci imi va marturisi. Asa ca mi-a spus ca in dimineata aceasta, in zori, dupa ce tata va pleca la vanatoare, va pune apa pe foc si te va arunca acolo; dar noi trebuie sa ne trezim repede, sa ne imbracam si sa fugim.
Cei doi copii s-au trezit, s-au imbracat si au plecat.
Dar apa clocotea in cazan, asa ca Sanna a intrat in dormitor sa-l ia pe Fundevogel si sa-l arunce in apa.
Dar cand a intrat in camera, cei doi copii nu mai erau acolo.
Foarte ingrijorata si-a zis: "Ce ii voi spune eu acum padurarului,  cand va veni acasa si va vedea ca nu mai sunt copiii? Trebuie sa-i caut."
Bucatareasa a trimis trei argati sa ii gaseasca pe fugari.
Copiii tocmai ieseau din padure cand i-au vazut pe cei trei argati alergand. Atunci Lina i-a spus lui Fundevogel:
- Nu ma parasi si nici eu nu te voi parasi.
Fundevogel i-a raspuns:
- Nici eu nu te voi parasi.
- Transforma-te in trandafir, iar eu voi fi floarea acestui copacel.
Cand argatii au ajuns in padure, nu au gasit decat un trandafir inflorit si au tot cautat, dar copiii, nicaieri. Atunci si-au spus:
- Nu mai e nimic de facut!
Si s-au intors spre casa, unde aveau de mancare, pe drum dand iar peste trandafirul inflorit.
Acasa, batrana afland cele intamplate, a spus:
Ar fi trebuit sa taiati trandafirul in doua, sa-i rupeti floarea si sa o aduceti incoace.
S-au intors, ca sa faca intocmai, insa copiii i-au vazut de departe si Lina a spus:
- Fundevogel, nu ma parasi si nici eu nu te voi parasi.
Fundevogel a raspuns:
- Nici eu nu te voi parasi.
- Atunci transforma-te in biserica, iar eu voi fi candelabrul, a spus Lina.
Asa ca, atunci cand au venit argatii, n-au aflat decat o biserica  cu un candelabru in ea.
Apoi si-au spus:
- Ce sa mai facem aici? Hai acasa!
Cand au ajuns acasa, batrana i-a intrebat daca nu i-au gasit pe copii, iar ei au povestit cum au gasit numai o biserica si cu un candelabru in ea. Batrana i-a ocarat, spunandu-le:
- Prostilor ce sunteti! De ce nu ati spart biserica in doua sa aduceti candelabrul cu voi?
Acum batrana a mers chiar ea, impreuna cu argatii. Copiii i-au vazut de departe si Lina a spus:
- Fundevogel, nu ma parasi si nici eu nu te voi parasi.
Apoi Fundevogel a raspuns:
- Nici eu nu te voi parasi.
- Transforma-te intr-un peste, iar eu voi fi rata, a spus Lina.
Cand a venit batrana, a vazut helesteul si s-a aplecat sa bea din el.
Dar rata a inotat repede si a impins-o pe vrajitoare in apa, unde s-a inecat.

Copiii au mers acasa bucurosi si plini de incantare, unde au ramas asa pana la adanci batraneti.

Povestile Fratilor Grimm
Sicriul de sticla1
Ienuparul
Jorinde si Joringel


Niciun comentariu:

Trimiteţi un comentariu