13 februarie 2013

Ghicitori despre Pacala si Tandala

La cererea unui cititor al blogului meu, am scris cateva ghicitori despre Pacala si Tandala (unele sub forma unor mici poezii). Daca va plac, poate voi recidiva...

E-un mucalit stiut de toti, fara pereche,
Caciula si-a aseaza pe ureche,
Si de boieri tot face haz si ii inseala.
Chiar n-ai ghicit? Este... Pacala!

Se zice ca-i frate de cruce cu Pacala,
Sau ca i-a fost coleg de sotii chiar din scoala,
Si de atunci se-ntrec in pacaleala.
Il stie toata lumea dupa nume drept... Tandala.

"As vrea sa-mi tragi si mie-o pacaleala!"
Grai odata un boier catre Pacala.
"Iti fac pe plac, dar da-mi a ta trasura
S-aduc de-acasa acusi, din batatura,
O scula a mea de tras pe sfoara",
I-a zis Pacala intr-o doara.
Asa boierul si al sau ales alai
Ramasera far'de trasura, far'de cai.
Cum se numeste a lui Pacala scula rara
De pacalit si tras pe sfoara?
- Raspunsul ghicitorii il gasesti in Snoava Boierul si Pacala

- Ce face Pacala atunci cand iese dintr-o casa si cineva ii spune "Trage usa dupa tine"?
- Raspuns ghicitoare: Pacala pleaca cu usa in spate!

- De ce trage Tandala cu pusca in aer cand este la vanatoare?
- Raspuns ghicitoare: Ca sa scape de o grija si sa nu mai traga cand apar iepurii! Vezi snoava Tandala la panda

- Ce face Pacala inainte de a semana graul?
- Raspunsul ghicitorii: Fierbe boabele de grau! Vezi snoava Pacala Avocat


Articole din acelasi domeniu in blogul "Povesti pentru copii":

Ghicitori pentru copii si parinti

Ghicitori populare despre animale

Niciun comentariu:

Trimiteţi un comentariu