15 noiembrie 2009

Greierul si furnica , fabula de Alexandru Donici


Greierul în desfatare,
Trecand vara cu cantare,
Deodata se trezeste
Ca afara viscoleste,
Iar el de mancat nu are.
La vecina sa furnica
Alergand, cu lacrimi pica
Si se roaga sa-i ajute,
Cu hrana sa-l imprumute,
Ca de foame sa nu moara,
Numai pan' la primavara.
Furnica l-a ascultat,
Dar asa l-a întrebat:
- Vara, cand eu adunam,
Tu ce faceai?
- Eu cantam
In petrecere cu toti.
- Ai cantat? Imi pare bine.
Acum joaca, daca poti,
Iar la vara fa ca mine.

18 comentarii:

  1. inteleptul isi face vara sanie si iarna caruta..

    RăspundeţiȘtergere
  2. este o fabula exdraorninala, dece voi spuneti asa ceva ?

    RăspundeţiȘtergere
  3. foarte frumoasa fabula aceasta!!! voi spuneti prosti!:D

    RăspundeţiȘtergere
  4. eu ma numesc alexandra si fabula este foarte draguta pentru copii mai mici.

    RăspundeţiȘtergere
  5. :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

    RăspundeţiȘtergere
  6. este foarte frumoasa fabula aceasta mi-e imi seamana mai mult cu o poezie dar tot e frumoasa :) nu stiu cine ar putea sa zica ca e urata , dar daca ar face-o eu cred ca e doar parea aceluia . e foarte frumoasa si pentru copii

    RăspundeţiȘtergere
  7. e pentru copii mici:)

    RăspundeţiȘtergere
  8. Fabula este captivanta-dar e mai mult penstru copiii de la virsta 6 ani pina la virsta de 10!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  9. what??
    astai fabula?? e soo smecher yo arata la profa de romana sa vad Imi pune 5 sau 10!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  10. Mosu va spune ca daca a-ti fi trecut prin fata ochilor toate aceste povesti(de pe dreapta!) , atunci cind trebuia, astazi romani ,roomani,rromani (de pe meleagurile noastre) erau in Albion. Scuze pentru duritate,exista mare mediocritate.

    RăspundeţiȘtergere
  11. e pentru oricine traieste ca un greieras...
    pentru placerea lui proprie
    adica degeaba
    adica in fiecare zi ai manca bombonele si i-ai face si pe ceilalti saa manance...
    pana la sfarsitul vietii..ce spui?

    RăspundeţiȘtergere