28 octombrie 2009

Musca , fabula de Alexandru Donici



De la arat un plug
Venea încet spre casă
Şi, la un bou pe jug,
O muscă se-aşezase.
Iar ei, spre-ntâmpinare,
O altă muscă-n zbor
Îi face întrebare:
- De unde, dragă sor ?
- Şi mai întrebi de unde!
Ei musca îi răspunde
C-un aer supărat.
Au nu pricepi ce facem ?
Nu vezi că noi ne-ntoarcem
Din câmp, de la arat!
Spre laudă deşartă
Mulţi zic: noi am lucrat,
Când ei lucrează-n faptă,
Ca musca la arat.

42 de comentarii:

  1. Cea mai tare din toate,e ca realitatea din ziua de azi 100%

    RăspundeţiȘtergere
  2. Da bn noi am avut-o la scoala;))

    RăspundeţiȘtergere
  3. e tare ...eu miam uitat cartea de romana la bunici asa ca o invat de aici... e tare poezia si haioasa

    RăspundeţiȘtergere
  4. Aceasta fabula este numai buna pentru copii (cum sunt si eu) chiar ieri am facut acesta lectie in cartea de limba si literatura romana si va recomand sa o cititi, este foarte frumoasa...

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da si eu am citito acum doi ani

      Ștergere
    2. eiii oleaca e levaia

      Ștergere
    3. Bai eu am avut azi ultimea zi de Pasti 07 05 2013 dar e cam laudaroasa

      Ștergere
  5. si sii aisi interesant a vopshe skuka

    RăspundeţiȘtergere
  6. poezia este super dak esti batan skuka po polnoi




    si aisi vapse interesant
    despre o musk kakaita

    RăspundeţiȘtergere
  7. pentru unii e interesant pentru altii este "skuka po polnoi" ...clar ca e mai usor sa stai in odnoklasniki sau in alte siteuri unde tii bine, dar sa inveti un lucru nou dintr-o poezie nu-ti este la moda,ap de ce mai intrii si scrii comentarii daca esti intratit de destept?

    RăspundeţiȘtergere
  8. care sunt insusirile personajelor ?

    RăspundeţiȘtergere
  9. am facut si eu piesa asta la teatru

    RăspundeţiȘtergere
  10. am facut si eu piesa asta la teatru este foarte frumoasa

    RăspundeţiȘtergere
  11. imi place fabula asta

    RăspundeţiȘtergere
  12. si eu cred ca pe cine nulintereseazaa asa ceva sa nu comenteze.

    RăspundeţiȘtergere
  13. pe cei ce nui intereseaza asa lucruri sa nusi bata cu ele,pe cei cei intereseaza sa o invete cai tare faina.eu sunt de parere ca aceste fabule sunt super importante

    RăspundeţiȘtergere
  14. frumoasa poezia..:X:Ximi aduce aminte de scoala:X(generala)

    RăspundeţiȘtergere
  15. carui gen literar apartine?

    RăspundeţiȘtergere
  16. carui gen literar apartine?

    RăspundeţiȘtergere
  17. Aceasta poezie are o invatatura foarte ,foarte inportanta.Va recomand sa o cititi ,si chiar sa o invatati pe desrost .Va va spori capacitatea de retinere .
    Draga Anonim 24 martie 2012 ,15:52 insusirile personajului sunt:
    musaca-lenesa,increzuta,mininoasa,mica
    boii-harnici,muncitori,mari
    (P.S am 10 ani)

    RăspundeţiȘtergere
  18. Nu am inteles.... e o idiotenie.

    RăspundeţiȘtergere
  19. Păi dragă, ești un analfabet, poate mai citești odată și intră în profunzimea ințelesului dezvăluit de către autor...

    RăspundeţiȘtergere
  20. am invatato la scoala a fost usoara pentru mine s-o invat

    RăspundeţiȘtergere
  21. nuy cred ca musca a fost la arat

    RăspundeţiȘtergere
  22. Eu am ca tema demonstratia de fabula pe musca aasta..........]]]

    RăspundeţiȘtergere
  23. ciudata fabula nasba

    RăspundeţiȘtergere
  24. super tare deci fara cuvinte daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    RăspundeţiȘtergere
  25. Este foarte adevarata foarte reală și este ca români din ziua de azi adevăratttttttttttttttttttttttttttftftttttttttttttftttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttfttttttttttttttttttttttrtttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt tttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt.tttttttttttttttttttttttttttttttt.t.ttttttttttttttttttttttttt,.ttttttttttttttttttttttttttttttttttttt,t,t,ttt,tt,tttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttfttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttytttttttttttttyttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttțtttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt



    Tt











    Ttttt













    Tttttt







    RăspundeţiȘtergere