18 octombrie 2009

Bătrâna vrăjitoare, de Frații Grimm. Poveste de Halloween

poveste de Frații GrimmA fost odată că niciodată, o fetiţă foarte încăpăţânată, care nu îi asculta niciodată pe părinţii ei, aşa încât, cum ar fi putut ea să ajungă să fie cu adevărat fericită?

Într-o zi, ea le-a spus tăticului şi mămicii ei:

- Vai, am auzit atâtea despre bătrâna vrăjitoare, încât vreau să mă duc să o vizitez. Oamenii povestesc că este o bătrânică minunată, care are nenumărate lucruri magice în casa ei şi sunt tare curioasă să le văd!

Părinţii fetiţei au oprit-o, însă, să se ducă într-acolo, spunându-i:
- Vrăjitoarea este o bătrână rea, păcătoasă, care face o mulţime de lucruri necurate. Dacă te duci la ea, nu vei mai fi copilul nostru niciodată!

Fetiţa nu a ascultat spusele părinţilor ei şi a plecat direct către casa vrăjitoarei.
Atunci când a ajuns acolo, bătrâna a întrebat-o:

- Vai, dar de ce eşti aşa de palidă?

- Ah, răspunse fetiţa, tremurând din toate încheieturile, sunt înfricoşată de ceea ce am văzut adineauri!!

- Şi ce anume ai văzut?, a continuat să o întrebe bătrâna vrăjitoare.

- Am zărit la uşa ta un om negru din cap până în picioare...!

- Vai, dar acela nu era decât un miner, a liniştit-o vrăjitoarea.

- Apoi, am văzut un om care era cu totul şi cu totul cenuşiu..!

- Ha, ha, ha, acela era un alergător acoperit de praf", i-a răspuns bătrâna.

- Şi ... şi după aceea, am zărit un om cu toată pielea roşie ca sângele..!

- Vai, vai, acela nu era decât un măcelar, i-a zis vrăjitoarea.

- Cel mai mult m-a înspăimântat, însă, altceva, a continuat fetiţa. Atunci când m-am uitat prin fereastra ta şi nu te-am văzut pe tine, ci o creatură cu un cap fioros, îngrozitor."

- Atunci, înseamnă că ai văzut-o pe vrăjitoare, aşa cum arată ea cu adevărat! I-a spus baba. Vai, vai, vai! Te aştept de o groază de vreme, să îmi dai lumina şi căldură!!

Nici nu termină bine de spus cuvintele acestea, că vrăjitoarea cea hâdă o şi transformă pe fetiţă într-un butuc de lemn pe care îl aruncă de îndată pe foc.

Atunci când butucul se aprinse cu totul, ea se aşeză lângă vatră şi începu să îşi încălzească mâinile, spunând:

- Ah, ce bine mă simt! Focul nu a ars aşa de vesel de multă, multă vreme...!



Copyright © copiipovesti.blogspot.ro.2009

Un comentariu:

  1. am inteles multe dar a fost si cam amuzanta povestea mistho!

    RăspundeţiȘtergere